All undervisning leder inte till lärande och all bedömning är inte lika med betygsättning.Ibland sker undervisningen av tradition och gammal vana och vi behöver ifrågasätta om det verkligen leder till ett lärande hos eleverna. Likaså behöver vi fundera på när vi tar in IT i undervisningen om och hur det ökar lärandet. I yrkesämnena finns det en tydligare tradition av formativ bedömning där lärarna stöttar eleverna genom hela lärandeprocessen på ett naturligt sätt. Vår tanke inför nästa läsår med entreprenörskapskursen är att ta tillvara på våra olika kompetenser. Detta blir möjligt genom att vi är en grupp lärare som består av två yrkreslärare och två GG-lärare som är schemalagda samtidigt tillsammans med alla åk 3-elever på HT och RL-programmen.
Vi tänker använda oss av modellen i våra planeringar av kursen nästa läsår. våra tankar kring den såhär långt är att den är svårgenomtränglig men vi hoppas att det klarnar när vi startar vårt arbete full ut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar